Bekijken, Beheren en Verwijderen van zendingen en Collection Requests

Zendingen die je aanmaakt hebben een bepaalde kleur, zoals zichtbaar op het voorbeeld hieronder:

•    Rood: Zending is opgeslagen, maar er is nog geen label voor geprint
•    Blauw: Zending is aangemaakt, geprint maar nog geen dagafsluit voor uitgevoerd
•    Grijs of Groen: Zending is aangemaakt, geprint en er werd een dagafsluit van uitgevoerd.

U kan kiezen om enkel zendingen van een bepaalde kleur weer te geven d.m.v. de filterbalk bovenaan:

image

Grijze zendingen zijn afgesloten en kunnen niet meer aangepast of herbruikt worden. Ook mag u het label van een grijze zending niet meerdere keren herprinten voor verschillende verzendingen. 
Een rode of blauwe zending kan u (her)printen door deze aan te vinken en onderaan op het printer-icoon te klikken.

Aangevinkte zendingen kunnen nog andere acties ondergaan d.m.v. de grijze balk onderaan.

image

1-    Label voor geselecteerde zending(en) (her)printen
2-    Protocoll/verzendlijst voor geselecteerde zending(en) (her)printen
3-    Geselecteerde zending(en) verwijderen. 
       Opgelet: indien u een Collection Request verwijderd, is het belangrijk dat u dit ook meldt aan cr.530@dpd.be
       Opgelet: een verwijderde zending kan op geen enkele manier gerecupereerd worden!

U kan ook zendingen opzoeken via de zoekbalk:

image

 

HELP! Ik kan mijn zendingen niet meer zien!
Oplossing: wees zeker dat u geen enkel vakje hebt aangevinkt boven in de filterbalk en dat u het zoekveld hebt leeggemaakt.

 

Aandacht:
In de bovenste iconenbalk vindt u ook een vuilbak icoontje.

image

Deze dient om alle zendingen uit uw DPD Shipper te verwijderen, ook diegenen uit het verleden of diegenen die u niet aangevinkt hebt! Pas hier goed mee op, want eens de zendingen weg zijn, kunnen ze niet meer gerecupereerd worden!
 

Ingediend door CustomerIT op vr, 17/05/2019 - 11:16